Even wat zeuren

Maaike Maris
forumlid
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 30 apr 2010 16:38

Re: Even wat zeuren

Berichtdoor Maaike Maris » 24 maart 2013 16:54

Verdorie, Plum, sla je mij weer over terwijl ik zo'n lief en makkelijk meisje ben. Heb ook nooit problemen op LT en al helemaal niet met Sheena. Tenminste, Sheen en ik komen er altijd weer uit en als er gouden kaarten bestonden had ik er allang een gehad.

Erik, als je toch aan het lezen bent, dan kan ik je De gebroeders sister van Patrick deWitt aanraden. Een prachtig boek. Gruwelijk, spannend, grappig en poetisch. Wat wil een mens nog meer?

jcvonk
forumlid
BerichtenCOLON 264
GeregistreerdCOLON 27 nov 2011 00:22

Berichtdoor jcvonk » 25 maart 2013 01:34

Milou: Als wij hier willen zeuren over Lettertempel en met name over het beleid en de terreur van sommige dichters daar mag en kan dat hier. Allang voordat jij daar schreef was er een groepje mensen die elkaar daar vonden, gelijkgestemden, die reageerden op elkaars werk. Wel kritisch, zeer kritisch soms, maar altijd over het gedicht, nooit op de persoon die het schreef. Dat is de laatste tijd erg veranderd, de overgebleven mensen reageren voornamelijk op mensen niet op wat wordt geschreven. Ooit was Lettertempel een werkplaats, nu is het een etalage geworden van ijdeltuiten, die bij een kritische noot meteen reageren alsof ze door een adder gebeten worden. Ben het met Beli eens, een goede haiku moet kunnen, maar de zogenaamde wijsheden die Staring plaatst hebben niks met een haiku, senryu van doen. Beetje een prak zuurkool die je met stokjes moet eten. Evenals de flauwe paringsdrift van Aubrey, als je er vijf van hebt gelezen weet je het inmiddels wel. Hetzelfde geldt voor Wolluk, kijk één keer een tekeninggedicht is leuk, maar vaker is gewoon kijk eens hoe goed ik kan knutselen. Wees nou eens eerlijk: wie schrijft er op Lettertempel nou werkelijk een goed gedicht en wil er iets leren? Het verschil met gedichtenfreaks is er niet. Het verschil met al die andere gedichtensites ook niet. Overal komen dezelfde namen en dezelfde reacties voorbij. Niemand durft tegen Sunset te zeggen: alweer een gedicht over Palmpasen, nou weten we het wel, nee dan reageert er dus maar niemand. Ook achtentachtig is niet vernieuwend bezig, die weet soms van gekkigheid niet meer wat ze neer moet zetten. Ach en arme Chatfant die er ook zo graag bij wil horen, die herschrijft inmiddels elk gedicht, waarbij ze de dichtplank volledig misslaat, maar niemand zegt er wat van. Nou dan mag je ons hier eens haarfijn vertellen wat er zo goed is aan het beleid van LT, waarom deze site zich onderscheidt van andere dichtsites en wat jullie aan elkaar hebben in dichterlijk opzicht.
Waarom wordt nu onder een inzending van Vernon gewoon gezwegen en niet gezegd dat het een idiote inzending is, die niets met poëzie of dichten te maken heeft. Jullie zetten jezelf en elkaar daar volkomen voor LUL, kijk als jullie dat willen moeten jullie dat weten, de enige die hard lacht is de beheerder Bart, hoe meer gekken die daar publiceren, hoe beter. En Sheena doet daar aan mee, vooral geen kritiek, jullie laten je allemaal gebruiken, degenen die een beetje nadenken zijn daar allang weg.

jcvonk
forumlid
BerichtenCOLON 264

Berichtdoor jcvonk » 29 maart 2013 01:11

Koude kont en kouwe benen
het puntje van mijn neus is blauw
dus zeg nou niet wat zeur je nou
half bevroren zijn mijn tenen

al mijn ijver is verdwenen
't is veel te koud voor dit gesjouw
joh dit kun je echt niet menen
voel me een raapster in het nauw

morgen blijf ik lekker binnen
bekijk het met je takkentroep
zal een goede smoes verzinnen

als een poesje zal ik spinnen
met een goed boek en warme soep
winter mag van lente winnen.

Hahaha even zeuren, sonnetje voor mijn lief, die me morgen de kou weer injaagt :(

Beli
Site Admin
BerichtenCOLON 1751
GeregistreerdCOLON 27 jan 2010 03:34
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Berichtdoor Beli » 29 maart 2013 03:40

Ha heerlijk, doe mij nog maar zo'n zeursonnet!

jcvonk
forumlid
BerichtenCOLON 264

Berichtdoor jcvonk » 30 maart 2013 00:32

Ik zal kijken wat ik vanavond nog te zeuren heb, :lol:

jcvonk
forumlid
BerichtenCOLON 264

Berichtdoor jcvonk » 30 maart 2013 01:37

Elke avond even zeuren
dan ga je opgelucht naar bed
niemand hoeft je op te beuren
je zeurt gewoon in een sonnet

loop met al je leed te leuren
ben je te mager of te vet
elke avond even zeuren

thuis niet smijten met de deuren
je schrijft gewoon nog een couplet
lig je niet alleen te treuren
weet een ander van je zeuren.

Beli
Site Admin
BerichtenCOLON 1751
GeregistreerdCOLON 27 jan 2010 03:34
WoonplaatsCOLON Amsterdam
CONTACTCOLON

Berichtdoor Beli » 30 maart 2013 06:38

Haha, leuk...volgens mij wordt dit een paaskraker!

Maaike Maris
forumlid
BerichtenCOLON 321
GeregistreerdCOLON 30 apr 2010 16:38

Berichtdoor Maaike Maris » 30 maart 2013 16:45

Leuk gedicht, Jolanda. En waar.

jcvonk
forumlid
BerichtenCOLON 264

Berichtdoor jcvonk » 31 maart 2013 00:49

Beli: ja wat wil je als het vriest met de Pasen, ik zeur gewoon door :D
Maaike: ik probeer met mijn gezeur de Pasen een beetje op te vrolijken en ja 't is waar door te zeuren ga ik opgelucht naar bed.

jcvonk
forumlid
BerichtenCOLON 264

Berichtdoor jcvonk » 31 maart 2013 01:45

Denk niet dat ik een paasei kleur
vind Pasen net als Kerst zo shit
een ei is bruin, maar meestal wit
en elke paashaas een fraudeur

vandaar dat ik weer even zeur
vrees zoetaanval op mijn gebit